Jak schudnąć w zdrowy sposób i zażegnać problem powracających kilogramów?

Odchudzanie się nie należy do najprostszych rzeczy. Jednak tego faktu akurat nie trzeba nikomu tłumaczyć. Każda osoba, która ma problem z nadprogramowymi kilogramami, marzy o tym by szybko się ich pozbyć, a najlepiej aby już nigdy nie zawitały one z powrotem. Odpowiedz na pytanie „Jak schudnąć?” jest tylko jedna i w dodatku jest ona dość oczywista. Należy zmienić swoje podejście do siebie i swojego życia i przejść na tryb bycia fit.

Jak schudnąć w zdrowy sposób i zażegnać problem powracających kilogramów?

Należy pamiętać, że dieta stanowi aż 4/5 sukcesu. Pozostała 1/5 to wszelkie możliwe formy aktywności fizycznej takie jak spacery, treningi, ćwiczenia, bieganie, rower, pływanie, granie w piłkę i wiele innych. Jeśli na liście Twoich marzeń znajduje się nienaganna sylwetka, dla której nie chcesz rezygnować z bycia zdrową to kluczową kwestią jest kompleksowa zmiana Twoich nawyków żywieniowych. Trwające krótko „diety-cud” może i dają szybkie efekty, nie są to jednak trwałe zmiany, którymi można by cieszyć się przez długie miesiące, a może lata. Pierwsza zmiana powinna zajść bezpośrednio w głowie i stanowić potraktowanie przejścia na dietę jako sposób na życie, a nie jedynie chwilową zmianę przyzwyczajeń dotyczących gotowania.

Jak rozpocząć przygodę ze zgrabną sylwetką?

Przede wszystkim należy wprowadzić do swojego życia kilka istotnych zmian:

  • warto zamienić produkty wysokowęglowodanowe na te będące niskobiałkowymi;
  • koniecznym jest ograniczenie użycia soli w codziennej diecie;
  • można ograniczyć używanie sosów na bazie majonezu oraz śmietany;
  • kategorycznie powinno zrezygnować się ze spożywania dużych ilości cukru;
  • przerzucenie się na gotowane mięso i warzywa ze smażonego będzie pomocne w kuracji ochudzającej;
  • należy zrezygnować z soków i napojów gazowanych na rzecz zdrowej wody źródlanej;
  • wprowadzić do diety co najmniej 2,5l wody na dzień;
  • ograniczyć spożycie białego pieczywa, makaronów, a także dań mącznych takich jak pierogi czy naleśniki;
  • jeść więcej owoców i warzyw.

Powyższe wytyczne wydają się być oczywiste, a jednak mało kto się do nich stosuje. Żyjemy w czasach, w których żywność jest wysoko przetworzona i niestety ma to kolosalny wpływ na stan naszej sylwetki, a także ogólnego stanu zdrowia. Jeśli wprowadzimy do codzienności zdrowe nawyki żywieniowe i połączymy je z jakąś formą aktywności fizycznej, nasz organizm momentalnie okaże nam wdzięczność za tę decyzję. Pierwsze efekty odchudzania widać już po dwóch tygodniach. Co więcej – nie są one jedynie chwilowym stanem wynikającym z momentalnego skurczenia żołądka, a trwałym stanem rzeczy opartym na zdrowym trybie życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *